keskiviikko 14. elokuuta 2013

Innostunut sonni

Mä oon kova innostumaan. Yläasteen liikunnantatunnilla saatiin joku palautearvio ja mulle tuli plussaa innostuneisuudesta. Ja koska mun liikunnalliset meriitit eivät koskaan ole olleet kovin huimat, väittäisin, että sain liikunnasta kiitettävän numeron ihan innokkuuteni ansiosta (ehkäpä hiihtoreittini kulkeminen taktisesti liikunnanopettajan kodin läheltä vaikutti myös asiaan).

Iän myötä olen oppinut myös ymmärtämään innostuvaa luonteenpiirrettäni, enkä sentään ihan kaikkia ratkaisuja tee ensi-innostuksen huumassa (aika monta kylläkin). Ymmärrän, ettei mun kannata syksyllä aloittaa valokuvaus- ja sisustuskurssia, ostaa kausilippua Tampereen Työväenteatteriin ja ilmoitaa lasta muskarin lisäksi satubalettiin ja uimakouluun...

Sanotaan, että innostus katoaa usein yhtä nopeasti kuin se on tullutkin. Mun mielestä se on tyypillistä suomalaista latistamista. Mitä sillä on väliä, vaikka innostus toisinaan kestäisi vain hetken! Pahempaa on se, jos ei osaa enää innostua mistään.

Työssäni mun innostuvasta luonteestani on hyötyä, ja se on näin ollen myös yksi mun vahvuus. Saavutan helposti tarvittavan draivin tilanteissa, jossa sitä tarvitaan, ja muutosten keskellä onnistun yleensä suhtautumaan asioihin positiivisesti. (Vaikka kotona oonkin pirttihirmu;))
  
Mistä mä sitten viimeaikoina olen innostunut? 



1) Stand upista. Yleltä tuli kesällä loistava Naurun Tasapaino Stand up -kilpailu. Katselin areenalta kaikki menneet jaksot ja sen innoittamana eksyin muutamana iltana katselemaan You Tuben Stand up -tarjontaa. Ihan loistavaa viihdettä!

2) Karin Fossumin dekkareista. Luin yhden, jonka jälkeen hain kirjastosta loputkin kirjailijan teokset. Norjalainen naisdekkaristi kirjoittaa jotenkin kivan pehmeästi ja psykologisesti, kirjat ovat viihdyttäviä ja jännittäviä, mutta eivät silti jätä sellaista oloa etten uskaltaisi lähteä yöllä yksin koiraa pissattamaan ilman Fiskarsseja...

3) Kulta sinusta on tullut pullukka -sarjasta. Pidin sarjan ideaa ensin aivan idioottimaisena, mutta sehän oli oikeasti yllättävän hyvä laihdutusohjelma! Katsoin parina (kesäloma)yönä kaikki jaksot ruutu.fi:stä.

4) Minimalismista. Luettuani aiheeseen liittyviä blogeja (ja niistä inspiroituneena vähän kirjallisuuttakin) alkoi minimalistinen ideologia aueta mulle ja tuntua jopa vastaukselta tiettyihin asioihin, jotka mua omassa elämässä ja arjessa stressaa. Suosittelen lämpimästi tutustumaan aiheeseen. Loistavan tulokulman tarjoaa esim. Keep it Simple ja Minimalismi -blogit. Professional Organizer -ammatin Suomeen rantauttaneen Velde-Luoman "Kaaoksen kesyttäjä" sopii hyvin lukemiseksi tuohon rinnalle.

5) Pianosta. Piano on ollut pitkään haaveissani, ja yksi olohuoneen tyhjä seinä muistuttanut sen puuttumisesta. Olin ajatellut hankkivani pianon tulevilla veronpalautuksilla, mutta koska mätkyillä ei paljon shoppailla, oli se idea haudattava. Ajatus pianosta on kuitenkin soinut päässä koko kesän kuin kissanpolkka ala-asteen musiikkiluokassa, ja annoin haaveelle periksi. Piano tulee kyllä ansaitsemaan ihan oman postauksensa, joten siitä lisää myöhemmin. Sen verran voin paljastaa, että hänen nimensä on Elfe, ja hänellä on vaalea hipiä ja pehmeä ääni.

6) Koirapuistosta. Kun tänä kesänä ensimmäisen kerran moiseen paikkaan eksyttiin, ollaankin käyty siellä nyt tosi ahkerasti. "Mennäänkö Miete leikkipuistoon vai koirapuistoon?" " Koirapuistoon!" Puistossa Miete vannotti: "Tullaanhan äiti tänne ihan joka päivä?!" Innostuvaista sorttia siis tuo tytöntyllerökin.

Mistä sinä olet viimeaikoina innostunut? 


Yritin vielä netistä kaivaa kuvia aiheesta "innostunut". Toivottavasti tämä kelpaa
- sopii hyvin otsikkoon;)



kaikki kuvat: weheartit


1 kommentti:

  1. Hyvä kysymys! Olen innostunut, no, tietty vauvasta kun sellainen kuukauden ikäinen pötkylä omassa kodissa tuhisee! Lenkkeilystä, musiikista, ruanlaitosta taas monen kuukauden tauon jälkeen, siivoamisesta, leipomisesta, valokuvaamisesta.. Onhan noita. :) Kiva postaus, ihana blogi!

    VastaaPoista